نظر ایت الله مکارم شیرازی در مورد دین وهابیت



‌آیت‌الله‌العظمی مکارم شیرازی: در برابر وهابیت حالت تهاجمی داشته باشیم.
‌آیت‌الله‌العظمی مکارم شیرازی گفتند: غنای فرهنگی و عقلانیت شیعه باعث شده فرهنگ شیعی بیش از گذشته مورد توجه جهانیان قرار گیرد.
به گزارش مرکز خبر حوزه، معظم له در دیدار مسئولین مجمع جهانی اهل بیت (ع) با اشاره به جایگاه شیعه درجهان معاصر اظهار داشتند: قدرت و امنیت ایران اسلامی و نیز مقاومت شجاعانه حزب الله لبنان در برابر رژیم صهیونیستی ازعوامل مهم معرفی شیعه به جهانیان می باشد.
این مرجع تقلید دینی گفتند: امروز برای شنیدن پیام اسلام در دنیا گوش های شنوای زیادی وجود دارد و برای گرایش به مذهب شیعه این علاقه بیشتراز سایر مذاهب است.
ایشان افزودند: بر اساس عقلانیت فرهنگ شیعی می توانیم معارف اهل بیت (ع) را در دنیا بدون اینکه به مقدسات دیگران اهانت کنیم، گسترش دهیم.
این مرجع تقلید ادامه دادند: اگر ما معارف اهل بیت (ع) را خوب عرضه کنیم حتی اهل سنت نیز آن را می پذیرند، زیرا همه مسمانان آفریقا علاقه فراوانی به مکتب اهل بیت (ع) دارند.
‌آیت‌الله‌العظمی مکارم شیرازی با اشاره به سستی عقائد و مبانی اعتقادی وهابیت،گفتند: وهابیت باید دست و پای خود را جمع کند، زیرا این فرقه به قتل و آدم کشی متهم می باشد و در فرهنگی که برای خود ساخته است، به هیچ کس رحم نمی کند.
ایشان با بیان اینکه در برابر وهابیت باید حالت تهاجمی داشته باشیم، گفتند: دارا بودن برنامه مدون، جامع و کارآمد، تربیت افراد توانمند، دلسوزو سرمایه گذاری گسترده سه عامل مهم برای موفقیت در عرصه معرفی و توسعه معارف اهل بیت (ع) در دنیا است.
معظم له با تاکید بر همکاری سازمانها و مراکز علمی- فرهنگی شیعه، گفتند: مجمع جهانی اهل بیت می تواند با سازمان حوزه ها و مدارس علمیه خارج از کشور تعامل بهتری داشته باشد و با استفاده از ظرفیتهای هر دو مجموعه برای پیشبرد اهداف اسلام تلاش نماید.
ایشان بر توجه مسئولین کشور به ترویج و نشر معارف اهل بیت تأکید نمودند و تصریح کردند: فرصت خوبی برای گسترش معارف اهل بیت (ع) فراهم شده است و باید از این فرصت به خوبی بهره مند شویم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد